Listopad w lubelskich barber shopach

Strefa Brodacza

Od kilku lat listopad jest miesiącem, w którym w wielu krajach promowane są akcje profilaktyczne na temat problemów zdrowotnych i nowotworów dotykających mężczyzn. Ich symbolem są wąsy, a znane są pod nazwą Movember. Wielu celebrytów zapuszcza wąsy, by zwrócić na siebie uwagę. Do akcji przyłączyli się także fryzjerzy w lubelskich barber shopach The Razor’s Edge oraz Lublin Blues. Poniżej znajdziesz odpowiedź, po co, w jaki sposób i czy warto przystąpić do akcji.

Redakcja „Barber Expert Magazine”: Na początek przedstawmy w skrócie naszym czytelnikom, czym jest Movember i do czego zachęca.

Piotr Woliński: Movember to zbiorcza nazwa akcji mających na celu uświadomienie szerszej widowni zagrożeń i wagi profilaktyki typowo męskich nowotworów. Nazwa akcji nawiązuje do angielskich wyrazów oznaczających wąsy i listopad. Rzeczywiście działania związane z Movemberem koncentrują się w tym miesiącu, chociaż akcje informacyjne pojawiają się przez cały rok. Symbolem akcji są wąsy, jako element wyglądu, który – zwłaszcza u osób zazwyczaj golących się na gładko – zachęca do rozmów i zadawania pytań.

Redakcja BEM: Dlaczego zdecydowaliście się dołączyć do akcji?

PW: Mimo że brzmi to bardzo patetycznie, to w centrum naszych działań stawiamy szeroko pojęty dobrostan każdego mężczyzny. Oczywiście urzeczywistnia się to przede wszystkim dbaniem o wygląd i samopoczucie naszych klientów, co jest wpisane w samą specyfikę naszej pracy. Ale chętnie wspieramy akcje mające na celu zadbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne mężczyzn z naszego miasta. Jako osoba odpowiedzialna za budowanie wizerunku naszych zakładów doceniam również inny aspekt uczestnictwa w tego rodzaju wydarzeniach – jest to oczywiście promocja firmy. Na szczęście marketing i szczera chęć pomagania mogą iść w parze i nie wykluczać się wzajemnie. I tak – każda ze stron wygrywa. Mężczyzn trudno jest przekonać do działań profilaktyki zdrowia. Podejmują jakieś kroki dopiero, kiedy jest już za późno. Jeśli w wyniku Movembera uda się pomóc chociaż jednej osobie – ma to już przeogromny sens. 

Z kolei nam daje możliwości podkreślania naszego lokalnego patriotyzmu i wyjścia poza ściany zakładu. Same plusy! Przewrotnie zmieniłbym więc Twoje pytanie na: „dlaczego są barber shopy, które NIE decydują się dołączyć do akcji”.

Redakcja BEM: Od kiedy organizujecie akcję i jak wyglądają wasze działania?

PW: Organizujemy akcję od pierwszego roku działalności firmy. Priorytetem było nawiązanie kontaktu z lokalnie działającymi i rozpoznawalnymi podmiotami, które w jakiś sposób związane są z promocją zdrowia. Naturalnym kierunkiem było duże Centrum Zdrowia którego nazwę kojarzy każdy w Lublinie. Potraktowano nas tam bardzo życzliwie, okazało się, że dział marketingu tylko czeka na takie wydarzenia. Zaangażowaliśmy też jedną z zaprzyjaźnionych siłowni. Centrum Zdrowia zajęło się przygotowaniem akcji od strony konkretnej profilaktyki i badań – zadaniem naszego barber shopu i siłowni było po prostu odsyłanie tam zainteresowanych panów. Zdecydowaliśmy, że chcemy przygotować wszystko samodzielnie, a nie podpinać się pod większą ogólnopolską akcję. Nie byłem nawet pewien, czy nazwa „Movember” nie jest przypadkiem prawnie zastrzeżona w Polsce, stąd nasze nazwy „wąsy dla zdrowia” oraz domena zdrowiejestmeskie.pl

Po dograniu szczegółów z innymi uczestnikami naszego pierwszego Movembera przygotowaliśmy ulotki informacyjne, plakaty i naklejki z wąsami – zajęło to raptem kilka godzin pracy. W ten sposób nasze logo pojawiło się na m...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 2 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy