Czego nie robić w social mediach, aby nie odstraszać klientów, a ich przyciągać?

Strefa Barbera

Kiedy tworzysz posty na Facebooka i Instagrama, to z pewnością czasem się zastanawiasz: „Czy przypadkiem nie robię czegoś źle”? Jeżeli inni mają dużo lajków i komentarzy, to dlaczego u mnie jest ich tylko 5? Możesz także czasem zwątpić, czy to wszystko ma sens, kiedy klienci i tak nie chcą nawet polubić fanpage’a lub zaobserwować Twojego Instagrama. Wątpliwości mogą się mnożyć, jedno jest jednak pewne – social media to główne źródło pozyskiwania klientów. Nawet gdy komuś polecono już Twoje usługi, to chętniej z nich skorzysta, gdy zobaczy profesjonalny salon i eksperta na Facebooku czy Instagramie. Dlatego przeczytaj 5 punktów, które podpowiedzą Tobie, czego nie robić w social mediach, by niechcący sobie nie szkodzić.

Nie pisz wszystkiego w jednym poście

Być może wprowadzając jakiś nowy zabieg (np. regenerację włosów), opisujesz skład oraz sposób wykonania czy zalety w jednym poście i poruszasz w nim bardzo wiele aspektów. To powoduje, że kolejnego dnia nie masz już o czym pisać, bo przecież już wszystko na dany temat zostało powiedziane. A to, co przyciąga klientów to nie jeden wpis, który często przemknie niezauważony. 

By klient przekonał się do czegoś nowego i uznał to za godne uwagi, trzeba wielokrotnie docierać do niego z informacją o Twojej ofercie. Dlatego w tym przypadku warto rozłożyć treść (np. temat regeneracji włosów) na 12 różnych postów. Wtedy w każdym z nich umieszczasz tylko cząstkę informacji, która będzie przybliżać klienta do podjęcia właściwej decyzji.

Osoba chcąca dowiedzieć się czegoś nowego ma w głowie wiele pytań, na które możesz odpowiadać w poszczególnych postach. To mogą być: korzyści z zabiegu, sposób jego wykonania, efekty, alternatywa zabiegu, mity, przydatność (np. jak długo utrzymuje się efekt, jak często ingerować we włosy, przeciwskazania do wykonania zabiegu), a także opinie innych, proces przygotowania do zabiegu, jak również wskazówki pozabiegowe.

Nie licz na bezpłatne zasięgi

Bez wydawania pieniędzy na reklamę na Facebooku i Instagramie niestety możesz doprowadzić do tego, że publikując posty (nawet bardzo dobre), nie uzyskasz oczekiwanego rezultatu. Posty nie wyświetlą się Twoim klientom. Polityka Facebooka jest jasna – to portal bezpłatny, ale by prowadzić biznes musisz inwestować w reklamę. Oczywiście gdy Twoje posty same zbiorą dużo komentarzy i polubień, to wsparte inwestycją dadzą jeszcze lepsze efekty. 

Pieniądze na reklamę powinny być traktowane jako koszt stały, podobnie jak czynsz za wynajmo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 2 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy