Czym jest sukces?

Strefa Barbera

Gdy słyszymy o ludziach, którzy osiągnęli sukces, przed oczami pojawia się wizerunek szczęśliwego człowieka, któremu towarzyszą: sława, pieniądze i wiele innych przyjemności. Piękne zdjęcia z uśmiechniętymi twarzami wywołują burzę pozytywnych emocji i przesłaniają trudną drogę, którą trzeba pokonać, żeby wejść na szczyt zwany sukcesem. W tym artykule opowiemy o naszej drodze, którą podążamy krok po kroku, wspinając się coraz wyżej.

Od pięciu lat pracujemy razem, tworzymy zespół i dzielimy się doświadczeniem i pomysłami. Obsługujemy klientów, staramy się wykonać jak najlepiej strzyżenie. Ale łączy nas coś więcej – pasja i dążenie do rozwoju w dziedzinie, która wychodzi poza ramy codzienności. Od kilku lat bierzemy udział w różnego rodzaju konkursach i zawodach fryzjerskich, robimy pokazy, szkolenia, sesje zdjęciowe. Nasz rozwój w zawodzie towarzyszy nam codziennie i zaczyna się tak naprawdę każdego ranka, gdy stajemy przy fotelu fryzjerskim. Wszyscy nasi klienci są dla nas wyzwaniem – u nas nie ma szablonów i każde strzyżenie to osobna historia, którą przeżywamy wspólnie. Dzięki takiemu nastawieniu do zawodu, ciągle nabywamy nowe umiejętności i podnosimy kwalifikacje. Harmonia i odpowiednia współpraca z klientem to pierwsze kroki i klucze do sukcesu. Każdego dnia towarzyszy nam szacunek do zawodu, niezależnie od skali wyzwań. Jak mawiał Konfucjusz: „Wybierz zajęcie, które kochasz, lubisz i szanujesz, a do końca życia nie będziesz musiał już pracować”. Ten cytat jest naszym mottem zawodowym i idealnie pasuje do naszych poglądów. 
Oczywiście nie wszystko jest tak kolorowe, jak mogłoby się wydawać. Zawód fryzjera jest wymagający. Praca z ludźmi nie zawsze jest łatwa i przyjemna, każdy jest inny i ma inne oczekiwania. Sztuką jest znaleźć podejście i nawiązać dobra współpracę. Oczywiście strzyżenie to priorytet, ale nawet perfekcyjnie wykonane, to za mało. Często kosztem własnego czasu dopasowujemy się do klienta i zostajemy do późna w salonie. 

Tak rodzi się więź fryzjera z klientem. Budujemy relacje, które są w naszym zawodzie bardzo ważne. To od nich zależy, czy osiągniemy sukces branżowy. Jeśli fryzury, które wykonujemy, spodobają się klientowi, to relacja, którą zbudowaliśmy, wzmocni naszą więź. Z czasem stanie się znajomym, a może nawet przyjacielem na lata, często polecającym nas kolejnym klientom. Tak tworzymy ogromną bazę klientów na dobre i na złe, co przekłada się na nasz sukces, jakim jest stabilność finansowa. 

Jednak naszym zdaniem ważniejsza od finansów jest sama relacja. Na naszych fotelach zasiadają klienci w różnym wieku. Niektórzy są z nami przez przedszkole, szkołę, studia, pracę, stają się dorośli i dojrzalsi. Zakładają rodziny. Zostają rodzicami i przyprowadzają do nas nowych klientów – swoje dzieci. Obsługujemy ludzi wszelakich zawodów, wykształconych bardziej i troszkę mniej. Osoby bogate i te z mniejszymi zasobami finansowymi. Klientów o różnych poglądach politycznych. Mężczyzn i chłopców z różnorodnymi pasjami i zainteresowaniami. Co najważniejsze – każdy z nich jest naszym najlepszym klientem, bo wybiera nas.

Nawiązana w taki sposób współpraca zbudowana na wzajemnych korzyściach jest pewnego rodzaju symbiozą. My wykonujemy usługę jako usługodawca, a klient korzysta z niej jako usługobiorca. Pomagamy sobie, a pomoc nie kończy się tylko na usłudze. Stworzyliśmy lokalną społeczność opartą na wzajemnym szacunku. Jesteśmy dumni, że rozrasta się ona z każdym dniem. To jest nasz wielki sukces, którego nie byłoby bez takich cech jak zrozumienie i elastyczność. Każdego dnia studiujemy psychologię, psychi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 2 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy