Zarządzanie portfolio klientów po pandemii

– czyli jak przyciągnąć więcej odbiorców usług i utrzymać ich przy nas w nowej normalności po covidzie

Strefa Barbera

Świadome reżyserowanie swojego rozwoju świadczy o poważnym podejściu do kariery niezależnie od branży, w której pracujemy. I o ile w okresach prosperity nasz grafik może być zapełniony bez względu na to, z jakim zaangażowaniem budujemy markę osobistą, to okresy zastoju bezwzględnie weryfikują rynek.

Nowa Normalność

Wszystko wskazuje na to, że gospodarka przeżyje zastój. Faktycznie, można argumentować, że rynek usługowy będzie miał klientów i wyjdzie w miarę obronną ręką z kłopotów – w końcu ludzie strzygą włosy niezależnie od sytuacji gospodarczej. To jednak nie zmienia faktu, że wielu dotychczasowych odbiorców nie będzie już stać na profesjonalne (i często drogie!) usługi barberskie. I sytuacji nie naprawi nawet przejęcie tych klientów, którzy uczęszczali do barbershopów zamkniętych w czasie pandemii.

Co zrobić, aby w Nowej Normalności po Koronawirusie zapełnić swoje portfolio lojalnymi nabywcami usług? Jakie elementy naszej marki osobistej możemy eksponować, aby zwiększyć szanse na bezpieczną liczbę głów do ostrzyżenia i bród do ogolenia?

Co zweryfikuje pandemia?

Jeszcze na początku roku weterani barberingu w Polsce wskazywali, że fryzjerstwo męskie w Polsce jest podatne na patologie. Jak grzyby po deszczu otwierały się zakłady barberskie, które reklamowały swój „prawdziwie męski klimat”, a w których ważniejsza niż dobre fryzury była dobra whiskey; gdzie kontur zarostu był flagową usługą, a do dłuższych włosów nikt nie podchodził, bo nie wiedział jak.

Pandemia Koronawirusa wymusiła powrót do korzeni i pokazała, że w biznesach usługowych liczy się przede wszystkim – o zgrozo! – sama usługa i jej jakość.

Zdesperowani klienci, którzy szukali na forach internetowych przedstawicieli podziemia fryzjerskiego, gotowych nielegalnie ściąć ich włosy, nie tęsknili za ceglanymi ścianami, tatuażami z barber polem i „prawdziwie męskim klimatem”. Tęsknili za fantastycznymi fryzurami, dobrym wyglądem i tym (nomen omen) zaraźliwym poczuciem własnej wartości, jaki daje schludny wygląd.

Jakość obroni się zawsze. Bez niej możesz zapomnieć o budowaniu portfolio klientów, które przetrwa lata. I to właśnie dążenie do jakości powinno zdominować komunikację z potencjalnymi klientami.

Jak reklamować jakość usług?

Publikuj swoje prace w Internecie. Pokazuj, w czym jesteś najlepszy. Nawet jeśli jesteś nowicjuszem i twoje fryzury nie do końca nadają się na Instagrama, pamiętaj, że wizerunek osoby, która dąży do rozwoju będzie rezonował wśród twoich odbiorców.

Każdy kiedyś zaczynał. Komunikuj chęć wzrostu na profila...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 2 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy