Jak stawiać pierwsze kroki w tworzeniu profesjonalnych social mediów?

Strefa Barbera

Myślę, że każdy z Was w jakimś stopniu codziennie udziela się w social mediach – czy to w celach rozrywkowych, edukacyjnych, czy biznesowych. A kto z Was ma fanpage firmowy swojego biznesu, stronę www, fanpage na Facebooku lub konto na Instagramie? Z reguły wydaje się to dosyć proste, ale czy na pewno?

Całą swoją internetową przygodę proponuję zacząć właśnie od założenia konta profesjonalnego na Facebooku, ponieważ daje to wiele możliwości w marketingu, komunikacji z klientami czy w ogóle, żeby zaistnieć w sieci jako marka.

O czym warto pamiętać przy zakładaniu konta w social mediach? To na ogół bardzo proste rzeczy, ale należy od samego początku robić je porządnie. Na co zwracać uwagę?

Nazwa

Łatwa do zapamiętania, chwytliwa, nawiązująca do Twojego biznesu. Ważne, by przy zakładaniu kilku profili na różnych platformach zawsze była taka sama, żeby łatwo było znaleźć Cię w internecie. Inna nazwa za każdym razem sprawia, że użytkownik może poczuć się zagubiony i w ostatecznym rozrachunku nie znajdzie Twojego profilu, więc działa to na Twoją niekorzyść. 

Oprawa graficzna

Warto od razu na pierwotnym etapie dodać zdjęcie w tle (pokazujące, czym zajmuje się Twoja firma), zdjęcie profilowe (najlepiej Twoje zdjęcie lub logo) oraz przynajmniej 2–3 posty na tablicy, żeby profil nie wydawał się pusty. Zdjęcia dobrej jakości i oczywiście najlepiej Twoje (a nie ściągnięte z internetu)!

Informacje o marce

Kolejna bardzo ważna kwestia, czyli informacje o Twoim biznesie. W opisie profilu dodaj, czym zajmuje się Twoja firma, dlaczego warto Was odwiedzić, czy co Was wyróżnia. Nie zapomnij o adresie, pod którym działasz! Często widzę, że na różnych profilach z pięknymi zdjęciami metamorfoz, nie ma informacji, w jakim mieście znajduje się salon i gdzie Twoi potencjalni klienci mieliby Cię odwiedzić. 

Po założeniu profilu przychodzi czas na publikację postów, wpisów i relacji. Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach to treść jest najważniejszą siłą przekazu i to właśnie ona powinna być najistotniejszym elementem strategii marketingowej. Ale po kolei. Najpierw chciałabym, żebyście zastanowili się
nad jakością swoich publikacji w social mediach i nad tym, jaki jest Wasz cel, co chcecie osiągnąć i po co tak naprawdę będziecie to robić. Kiedy uda Ci się
to ustalić, możemy przejść do następnego etapu, czyli zbudowania indywidualnej strategii marketingowej Twojej firmy w internecie. Taką strategię można podzielić na trzy kategorie:

  • człowiek,
  • media i reklama, 
  • content.
     

Człowiek jest najważniejszy

„Cała definicja sieci społecznościowych, na których opierają się nowe media, wychodzi od człowieka” (Twoja firma w social mediach, Marcin Żukowski) W XXI w. chcemy już nie tylko mieć, dziś chcemy mieć i być! Jako użytkownicy pragniemy pomagać przy współtworzeniu marek, chcemy podejmować decyzje lub czuć się częścią jakiejś społeczności. Staliśmy się prosumentami – termin ten wywodzi się od angielskich słów producer (twórca) i consumer (konsument). Dziś chcemy się angażo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 4 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy