Przygotowałam dla Ciebie top 8 elementów i kroków niezbędnych do tego, aby Twoje media społecznościowe, w tym przede wszystkim strona na Facebooku*, były nie tyle efektowne, co przede wszystkim efektywne.
1. Grupa docelowa
Pamiętanie o tworzeniu treści do grupy docelowej jest kluczowe. A często nam to umyka. Tworzymy pod swój wewnętrzny głos albo dla szefa. Zastanów się, kto jest po drugiej stronie ekranu. Jakich treści oczekuje i co sprawia, że chce przebywać z Twoimi postami dłużej? Zawsze możesz o to również zapytać swoich klientów podczas wizyty w salonie – zapewne podrzucą Ci sporo pomysłów.
Musisz również pamiętać o tym, że na swoim profilu masz różnych odbiorców:
- potencjalnych klientów,
- obecnych klientów,
- byłych klientów,
- fanów, którzy „robią Ci zasięgi i zaangażowanie”, ale nie byli, nie są i nie będą klientami.
Do każdego z nich będziesz kierował trochę inny komunikat. I warto o nich wszystkich w swoich mediach społecznościowych pamiętać.
2. Brand Visual Identity
To nic innego jak spójność, którą utrzymujesz w swoim profilu na Facebooku, oraz branding, czyli spójne elementy graficzne i wizualne oraz charakter komunikacji Twojego salonu.
Wyobraź sobie, że scrollujesz Facebooka. Zapewne Twój wzrok i umysł w sposób świadomy nie zatrzymują się na każdym z postów. Nic dziwnego. Żyjemy w świecie przebodźcowania, jesteśmy zalewani komunikatami reklamowymi, w social mediach nie potrafimy na dłużej skupić swojej uwagi. Zostało nawet wyliczone, że czas, jaki masz na zainteresowanie swojego odbiorcy treścią, to 0,2 sekundy. Tylko! Dodatkowo 90% odbiorców mediów społecznościowych jest biernych: tylko ogląda. Trudno o zaangażowanie.
I tutaj z pomocą przychodzi budowanie świadomości marki. Ludzie lubią rzeczy, które znają. Dlatego niezwykle ważne utrzymanie jest spójności na profilu. Dzięki temu budujesz świadomość swojej marki, a ludzie zaczynają kojarzyć Twoje treści i odróżniać je od innych.
Jeżeli na Twoich zdjęciach czy grafikach pojawia się logo bądź inne spójne elementy, większa szansa, że potencjalny klient Cię zapamięta. W przypadku obecnego klienta, który już Cię lubi, logo i spójne elementy Twojego salonu przyciągną jego uwagę.
Samo zdjęcie tak naprawdę może być dodane na profilu jakiegokolwiek salonu i w ogóle Cię nie wyróżnia. Warto tutaj również zachować tzw. anatomię dobrego posta.
Czy zawsze wszystkie elementy muszą się pojawić? Nie! Ale logo to niezbędny element.
Ponadto warto pamiętać, jak działa proces konsumpcji treści w internecie.
- Dostrzegamy zdjęcie/grafiki.
- Jeżeli nas zaciekawi, czytamy napis na grafice.
- Jeżeli i to nas skusi, czytamy dopiero opis do postu. Często nie cały, a pierwszych kilka linijek. Zatem najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku.
3. Wygląd i informacje strony
Być może to smutna informacja, ale czasami jedyna styczność Twojego potencjalnego klienta z Twoją stroną na Facebooku to wejście na nią, aby zobaczyć godziny otwarcia.
Cały czas skupiamy się na dobrej komunikacji, zapominając o podstawach, jakimi są informacje i wygląd Twojej facebookowej strony. To niezbędne!
- Sprawia, że jest użyteczna dla Twojego odbiorcy. Jest w stanie szybko znaleźć najważniejsze informacje.
- Atrakcyjna, dobrze uzupełniona może sprawić, że ktoś jednak zostawi lajk albo obserwację i zostanie z Tobą na dłużej. Chociaż to nie najważniejsze. Za lajki chleba nie kupimy.
O czym powinienieś pamiętać?
- Zdjęcie w tle, które ma dobre wymiary, nie przycina się na mobile. Koniecznie wszystko musi wyglądać dobrze w telefonie, nie na komputerze. Ponad 90% odbiorców korzysta z Facebooka na telefonie. Dobrze, jeżeli na zdjęciu w tle jest zdjęcie salonu, pracowników, zadowolonych klientów albo informacja o godzinach otwarcia i adresie czy o najnowszej promocji. Uwaga! Nie wszystko na raz. Jedna informacja jest wystarczająca, nie mieszaj. Nie zmieniaj również zdjęcia w tle częściej niż raz w miesiącu.
- Pamiętaj, aby zmieniać przypięte posty. Tak brak komunikacji, jak i ostatni przypięty post sprzed sześciu miesięcy może psychologicznie budzić w odbiorcy złe skojarzenia. „Czy ten salon nadal działa, skoro nic nie publikuje albo dawno nie opublikował nic nowego”.
- Warto uzupełnić wszystkie informacje o salonie. Adres mailowy, nr telefonu, godziny otwarcia, zakres cenowy, wgranie cennika, stworzenie albumu z pracownikami na pokładzie czy kosmetykami, na których pracujesz.
4. Jakość treści: zdjęcia oraz grafiki
Jakość Twoich treści w mediach społecznościowych świadczy o jakości Twoich usług. Jakość T...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 2 elektroniczne wydania
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
- Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
- ... i wiele więcej!