Przygotowałam dla Ciebie top 8 elementów i kroków niezbędnych do tego, aby Twoje media społecznościowe, w tym przede wszystkim strona na Facebooku*, były nie tyle efektowne, co przede wszystkim efektywne.
1. Grupa docelowa
Pamiętanie o tworzeniu treści do grupy docelowej jest kluczowe. A często nam to umyka. Tworzymy pod swój wewnętrzny głos albo dla szefa. Zastanów się, kto jest po drugiej stronie ekranu. Jakich treści oczekuje i co sprawia, że chce przebywać z Twoimi postami dłużej? Zawsze możesz o to również zapytać swoich klientów podczas wizyty w salonie – zapewne podrzucą Ci sporo pomysłów.
Musisz również pamiętać o tym, że na swoim profilu masz różnych odbiorców:
- potencjalnych klientów,
- obecnych klientów,
- byłych klientów,
- fanów, którzy „robią Ci zasięgi i zaangażowanie”, ale nie byli, nie są i nie będą klientami.
Do każdego z nich będziesz kierował trochę inny komunikat. I warto o nich wszystkich w swoich mediach społecznościowych pamiętać.
2. Brand Visual Identity
To nic innego jak spójność, którą utrzymujesz w swoim profilu na Facebooku, oraz branding, czyli spójne elementy graficzne i wizualne oraz charakter komunikacji Twojego salonu.
Wyobraź sobie, że scrollujesz Facebooka. Zapewne Twój wzrok i umysł w sposób świadomy nie zatrzymują się na każdym z postów. Nic dziwnego. Żyjemy w świecie przebodźcowania, jesteśmy zalewani komunikatami reklamowymi, w social mediach nie potrafimy na dłużej skupić swojej uwagi. Zostało nawet wyliczone, że czas, jaki masz na zainteresowanie swojego odbiorcy treścią, to 0,2 sekundy. Tylko! Dodatkowo 90% odbiorców mediów społecznościowych jest biernych: tylko ogląda. Trudno o zaangażowanie.
I tutaj z pomocą przychodzi budowanie świadomości marki. Ludzie lubią rzeczy, które znają. Dlatego niezwykle ważne utrzymanie jest spójności na profilu. Dzięki temu budujesz świadomość swojej marki, a ludzie zaczynają kojarzyć Twoje treści i odróżniać je od innych.
Jeżeli na Twoich zdjęciach czy grafikach pojawia się logo bądź inne spójne elementy, większa szansa, że potencjalny klient Cię zapamięta. W przypadku obecnego klienta, który już Cię lubi, logo i spójne elementy Twojego salonu przyciągną jego uwagę.
![]()
Samo zdjęcie tak naprawdę może być dodane na profilu jakiegokolwiek salonu i w ogóle Cię nie wyróżnia. Warto tutaj również zachować tzw. anatomię dobrego posta.
Czy zawsze wszystkie elementy muszą się pojawić? Nie! Ale logo to niezbędny element.
![]()
Ponadto warto pamiętać, jak działa proces konsumpcji treści w internecie.
- Dostrzegamy zdjęcie/grafiki.
- Jeżeli nas zaciekawi, czytamy napis na grafice.
- Jeżeli i to nas skusi, czytamy dopiero opis do postu. Często nie cały, a pierwszych kilka linijek. Zatem najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku.
3. Wygląd i informacje strony
Być może to smutna informacja, ale czasami jedyna styczność Twojego potencjalnego klienta z Twoją stroną na Facebooku to wejście na nią, aby zobaczyć godziny otwarcia.
Cały czas skupiamy się na dobrej komunikacji, zapominając o podstawach, jakimi są informacje i wygląd Twojej facebookowej strony. To niezbędne!
- Sprawia, że jest użyteczna dla Twojego odbiorcy. Jest w stanie szybko znaleźć najważniejsze informacje.
- Atrakcyjna, dobrze uzupełniona może sprawić, że ktoś jednak zostawi lajk albo obserwację i zostanie z Tobą na dłużej. Chociaż to nie najważniejsze. Za lajki chleba nie kupimy.
O czym powinienieś pamiętać?
- Zdjęcie w tle, które ma dobre wymiary, nie przycina się na mobile. Koniecznie wszystko musi wyglądać dobrze w telefonie, nie na komputerze. Ponad 90% odbiorców korzysta z Facebooka na telefonie. Dobrze, jeżeli na zdjęciu w tle jest zdjęcie salonu, pracowników, zadowolonych klientów albo informacja o godzinach otwarcia i adresie czy o najnowszej promocji. Uwaga! Nie wszystko na raz. Jedna informacja jest wystarczająca, nie mieszaj. Nie zmieniaj również zdjęcia w tle częściej niż raz w miesiącu.

- Pamiętaj, aby zmieniać przypięte posty. Tak brak komunikacji, jak i ostatni przypięty post sprzed sześciu miesięcy może psychologicznie budzić w odbiorcy złe skojarzenia. „Czy ten salon nadal działa, skoro nic nie publikuje albo dawno nie opublikował nic nowego”.

- Warto uzupełnić wszystkie informacje o salonie. Adres mailowy, nr telefonu, godziny otwarcia, zakres cenowy, wgranie cennika, stworzenie albumu z pracownikami na pokładzie czy kosmetykami, na których pracujesz.

![]()
4. Jakość treści: zdjęcia oraz grafiki
Jakość Twoich treści w mediach społecznościowych świadczy o jakości Twoich usług. Jakość T...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 2 elektroniczne wydania
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
- Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
- ... i wiele więcej!
