Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strefa Barbera

7 lipca 2022

NR 13 (Czerwiec 2022)

Spokojnie, to tylko podwyżka cen!

0 46

CZY ZAPOWIADAĆ PODWYŻKĘ?

Ostatnio byliśmy w zakładzie, który właśnie wprowadzał podwyżki cen, ale nie zapowiedział ich. Jego właściciele na bazie doświadczenia z lat poprzednich doszli do wniosku, że za każdym razem, kiedy zapowiadali swój ruch, generowali dużo niezadowolenia, a mimo to klientów i tak utrzymywali. Może więc lepiej nie zapowiadać podwyżki? Według nas nie jest to dobre rozwiązanie. Może i wstępnie nie będzie przykucia uwagi do wyższych cen, ale potem może pojawić się sporo pretensji zaskoczonych klientów i będziesz skazany na wieczne tłumaczenie się. Brak zapowiedzi podwyżki jest jak tykająca bomba. I tak później będzie trzeba ją rozbroić, z tym że im później, tym trudniejsze będzie to do zrobienia. Jesteśmy za tym, by zapowiadać podwyżkę z odpowiednim wyprzedzeniem, bo może być z tego więcej pożytku niż trudności, co poniżej uzasadnimy.

ZAPOWIEDŹ WPROWADZENIA PODWYŻEK 

Jeśli Twój barber shop ma powody do podwyżek, to istnieje prawdopodobieństwo, że podobne powody mają też inni. Konkurencja się bacznie obserwuje i jest szansa, że zapowiadając wzrost cen, zainspirujesz czy ośmielisz innych do podobnych ruchów. Łatwiej jest im przecież wprowadzać podwyżkę, jeśli inni też to robią – klient domniemywa, że pewnie istnieją ważne i niezależne czynniki przekładające się na takie zmiany w tej branży, i łatwiej je akceptuje.

PODWYŻKA CZY ZMIANY CEN? 

Ten drugi termin nie jest t...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy

    Komentarze (0)

    Napisz własny komentarz