Spokojnie, to tylko podwyżka cen!

Strefa Barbera

CZY ZAPOWIADAĆ PODWYŻKĘ?

Ostatnio byliśmy w zakładzie, który właśnie wprowadzał podwyżki cen, ale nie zapowiedział ich. Jego właściciele na bazie doświadczenia z lat poprzednich doszli do wniosku, że za każdym razem, kiedy zapowiadali swój ruch, generowali dużo niezadowolenia, a mimo to klientów i tak utrzymywali. Może więc lepiej nie zapowiadać podwyżki? Według nas nie jest to dobre rozwiązanie. Może i wstępnie nie będzie przykucia uwagi do wyższych cen, ale potem może pojawić się sporo pretensji zaskoczonych klientów i będziesz skazany na wieczne tłumaczenie się. Brak zapowiedzi podwyżki jest jak tykająca bomba. I tak później będzie trzeba ją rozbroić, z tym że im później, tym trudniejsze będzie to do zrobienia. Jesteśmy za tym, by zapowiadać podwyżkę z odpowiednim wyprzedzeniem, bo może być z tego więcej pożytku niż trudności, co poniżej uzasadnimy.

ZAPOWIEDŹ WPROWADZENIA PODWYŻEK 

Jeśli Twój barber shop ma powody do podwyżek, to istnieje prawdopodobieństwo, że podobne powody mają też inni. Konkurencja się bacznie obserwuje i jest szansa, że zapowiadając wzrost cen, zainspirujesz czy ośmielisz innych do podobnych ruchów. Łatwiej jest im przecież wprowadzać podwyżkę, jeśli inni też to robią – klient domniemywa, że pewnie istnieją ważne i niezależne czynniki przekładające się na takie zmiany w tej branży, i łatwiej je akceptuje.

PODWYŻKA CZY ZMIANY CEN? 

Ten drugi termin nie jest t...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 4 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy