Nieodzownym elementem usługi jest dziś doradztwo w zakresie doboru kosmetyków do pielęgnacji po zabiegu. Idąc dalej, w wielu miejscach można również kupić perfumy i inne kosmetyki. Niektóre salony współpracują z markami odzieżowymi i nie tylko, w zakresie spersonalizowanych koszulek, czapeczek, pinów. Obecnie mamy również olbrzymie możliwości współpracy z firmami kosmetycznymi i tym sposobem tworzenia nowych brandów kosmetyków, produktów z logotypami własnej firmy i wiele innych możliwości.
Wszystko to razem możemy określić jako dywersyfikacja przychodów, czyli, prościej mówiąc, powiększenie kanałów dochodu poprzez sprzedawanie dodatkowych usług czy produktów. Skutecznie zaplanowane i przemyślane powinny powodować wzrosty przychodów. Dobra strona internetowa salonu powinna być powiązana ze sprzedażą online ww. produktów, a razem ze skuteczną kampanią sprzedażową prowadzoną poprzez wyszukiwarki czy reklamy w mediach społecznościowych jeszcze bardziej może zwiększać przychody. Cały proces może być w pełni zautomatyzowany, prowadzony samodzielnie lub zlecony na zewnątrz. Wiele z tych rzeczy mam u siebie wdrożonych, inne czekają na wykończenie, a jeszcze inne są tylko w głowie i planach. Nie zmienia to faktu, że z części czerpię korzyści mimo że nie są idealnie dopracowane. Ale są i działają. Sugeruję zatem przemyślenie wdrożenia.
Innym źródłem dochodu dla fryzjera może być po prostu dodatkowa forma zarabiania. Może być związana z branżą, uzupełniająca naszą ofertę lub może to być zupełnie coś innego. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że to wymaga zaangażowania dodatkowych godzin po pracy, na co nie każdy może sobie pozwolić. A warto!
Ostatnie dwa lata pokazały, że tym, którzy opierają całe swoje dochody wyłącznie na jednym źródle dochodu, mogło nie być do śmiechu. Upadały firmy z długim stażem, część popadła w poważne tarapaty finansowe, niektórzy musieli rozstać się tymczasowo lub na stałe z pracownikami, wiele osób straciło pracę lub otrzymało bardzo ograniczone możliwości. Dla mnie był to czas zastanowienia się, co mogę zrobić, aby w przyszłości nie być uzależnionym od sytuacji ograniczania możliwości zarobkowania w sektorze usług realizowanych fizycznie, na miejscu, w określonej lokalizacji.
Okoliczności same stworzyły szanse na nowe, dodatkowe, wtedy jeszcze nieznane. Było wtedy dużo czasu, by się temu przyjrzeć, sprawdzić, spróbować. Tak powstał projekt emeryturafryzjera.pl, czyli połączenie dotychczasowej wiedzy i doświadczenia z nowymi możliwościami rynku. Dziś, po przeprowadzeniu kilkudziesięciu spotkań, głównie z właścicielami salonów, wiem, że było to słuszne posunięcie. Brak świadomości co do przyszłości, brak wskazania i zaplanowania celu spowodował, że pracy jest ogrom. Temat dotyczy absolutnej większości i sam nie jestem w stanie wszystkim pomóc. Stąd też apel o poszukiwaniu osób, które razem ze mną chcą ten projekt budować.
To już nie są te czasy, gdzie fryzjer musi tylko obcinać włosy i nie powinien myśleć o budowaniu majątku czy inwestowaniu w swoją przyszłość. To czas, gdzie można oddelegować część obowiązków czy nawet zarządzanie na rzecz robienia czegoś innego. Jak się okazuje, znaczna część fryzjerów czy właścicieli bardzo chętnie próbuje swoich sił w innych branżach, bardziej odpornych na lockdowny. Oni zrozumieli, że mogą realizować się gdzie indziej, gd...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 4 elektroniczne wydania
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
- Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
- ... i wiele więcej!