Nieodzownym elementem usługi jest dziś doradztwo w zakresie doboru kosmetyków do pielęgnacji po zabiegu. Idąc dalej, w wielu miejscach można również kupić perfumy i inne kosmetyki. Niektóre salony współpracują z markami odzieżowymi i nie tylko, w zakresie spersonalizowanych koszulek, czapeczek, pinów. Obecnie mamy również olbrzymie możliwości współpracy z firmami kosmetycznymi i tym sposobem tworzenia nowych brandów kosmetyków, produktów z logotypami własnej firmy i wiele innych możliwości.
Wszystko to razem możemy określić jako dywersyfikacja przychodów, czyli, prościej mówiąc, powiększenie kanałów dochodu poprzez sprzedawanie dodatkowych usług czy produktów. Skutecznie zaplanowane i przemyślane powinny powodować wzrosty przychodów. Dobra strona internetowa salonu powinna być powiązana ze sprzedażą online ww. produktów, a razem ze skuteczną kampanią sprzedażową prowadzoną poprzez wyszukiwarki czy reklamy w mediach społecznościowych jeszcze bardziej może zwiększać przychody. Cały proces może być w pełni zautomatyzowany, prowadzony samodzielnie lub zlecony na zewnątrz. Wiele z tych rzeczy mam u siebie wdrożonych, inne czekają na wykończenie, a jeszcze inne są tylko w głowie i planach. Nie zmienia to faktu, że z części czerpię korzyści mimo że nie są idealnie dopracowane. Ale są i działają. Sugeruję zatem przemyślenie wdrożenia.
Innym źródłem dochodu dla fryzjera może być po prostu dodatkowa forma zarabiania. Może być związana z branżą, uzupełniająca naszą ofertę lub może to być zupełnie coś innego. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że to wymaga zaangażowania dodatkowych godzin po pracy, na co nie każdy może sobie pozwolić. A warto!
Ostatnie dwa lata pokazały, że tym, którzy opierają całe swoje dochody wyłącznie na jednym źródle dochodu, mogło nie być do śmiechu. Upadały firmy z długim stażem, część popadła w poważne tarapaty finansowe, niektórzy musieli rozstać się tymczasowo lub na stałe z pracownikami, wiele osób straciło pracę lub otrzymało bardzo ograniczone możliw...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 2 elektroniczne wydania
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
- Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
- ... i wiele więcej!