Jednak są i tacy, którzy świadomie chcą na chwilę zwolnić w nadmiarze pracy i zostawić za drzwiami codzienne sprawy, siadając na fotelu barberskim. Ci właśnie zostają nieco dłużej.
Rozmowa z klientem w salonie to bardzo ważny etap w wykonywaniu usługi, wymaga nie tylko czasu i zaangażowania, ale również umiejętności słuchania. Barber powinien nie tylko kochać swoją pracę, ale i rozumieć drugiego człowieka.
Zaufanie do specjalisty jest kluczowym elementem w pozyskiwaniu lojalnego klienta. Chodzi tu głównie o budowanie relacji z klientem – od umówienia wizyty do momentu, kiedy odprowadzony zostaje do wyjścia po zakończonej usłudze.
Bardzo ważne jest nie tylko to, o czym rozmawiamy, ale jak to robimy. Rozmowa twarzą w twarz daje poczucie, że całą uwagę skupiamy na naszym rozmówcy, a tym samym wsłuchujemy się w jego oczekiwania. Kontakt w odbiciu lustrzanej tafli to kolejny etap spotkania – nie może być jednak jedynym rodzajem naszego kontaktu.
Często niezauważalnie od zwykłego strzyżenia przechodzimy do męskich rozmów o życiu. Poznajemy wzajemnie swoje historie, zarówno te zabawne, jak i te, które są niebywale smutne. Poznajemy swoje plany na przyszłość, marzenia oraz troski. Niebywale ważne dla dobrego specjalisty jest to, co mówi klient, a nie tylko to, co my sami mamy do powiedzenia.
Każdy potrzebuje swojego czasu, by zbudować dobrą więź, niekiedy już na pierwszym spotkaniu – przy uścisku dłoni – łapiemy wzajemne flow, jednak czasem potrzebujemy na to właściwego momentu.
Sposób, w jaki rozmawiamy z naszym klientem, zależy od tego,...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 4 elektroniczne wydania
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
- Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
- ... i wiele więcej!