MR MUK przyciąga uwagę barberów

Strefa Barbera

Czy w dzisiejszych czasach efektywna odsprzedaż kosmetyków w barber shopie jest jeszcze możliwa? Należy stwierdzić, że pandemia COVID-19 i bardzo dynamiczny rozwój handlu online, jeśli nie umożliwiają, to znacznie ograniczają salonom barberskim szansę na generowanie wysokiego przychodu z takiej aktywności. Z drugiej jednak strony rośnie zapotrzebowanie na produkty dostępne wyłącznie w salonach fryzjerskich.

Wiele zależy oczywiście od koncepcji funkcjonowania barber shopu. W niektórych bowiem właściciele czy menedżerowie kładą bardzo wyraźny nacisk na sprzedaż produktów, dążąc do osiągania z niej nawet 50% swoich obrotów. Na drugim biegunie są barberzy skupieni przede wszystkim na wykonywaniu usług, którzy świadomie nie oferują konsumentom możliwości nabycia odpowiedniego kosmetyku „tu i teraz”. Tłumaczą to najczęściej zbyt szeroką dostępnością produktów, które są używane przez nich w salonie. Taka rzeczywistość rynkowa zmotywowała właścicieli to otwierania własnych sklepów online, które są skierowane do ich klientów, ale mają również zainteresować nowego odbiorcę zarówno rekomendowanymi kosmetykami, jak i usługami dostępnymi w barber shopie.

Coraz rzadziej na rynku pojawiają się oferty asortymentu dostępnego wyłącznie dla barberów, z możliwością nabywania produktów tylko w ich salonach. Rozwiązaniem może być linia mr muk zawierająca 11 spersonalizowanych kosmetyków dla mężczyzn dbających zarówno o stylizację włosów, jak i zarostu. 

– Często powtarzamy w firmie, że fryzjer (a w tym przypadku barber), wie najlepiej – mówi Paweł Burzec, prezes zarządu spółki Muk Poland sp. z o.o. – Dobór optymalnego zestawu produktów dla konsumenta powinniśmy zostawić profesjonalistom, szczególnie w przypadku linii profesjonalnych. Seria mr muk charakteryzuje się jednolitymi, eleganckimi i minimalistycznymi opakowaniami w myśl zasady: „Mniej znaczy więcej”. 

– Jesteśmy jednym z pierwszych polskich barbersho...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 4 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy