Na co zwrócić uwagę, wybierając nazwę swojej firmy?

Strefa Barbera

Wybór nazwy to pierwszy krok w tworzeniu wizerunku własnej firmy. Jest to jedna z najważniejszych i kluczowych spraw, którą trzeba wziąć pod uwagę na początkowym etapie tworzenia swojej marki. Nazwa powinna być krótka, zapadająca w pamięć i najlepiej kojarząca się z usługami, jakie wykonujemy. To z nią w pierwszej kolejności spotyka się klient i to ona wpłynie na pierwsze jego wyobrażenia. Warto wybrać prostą nazwę, bo łatwo ją zapamiętać, ale im będzie prostsza, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie powielana. Możliwości jest wiele, a mimo to bardzo dużo firm nie sprawdza swojego wyboru i w efekcie na rynku istnieje wiele firm o tych samych nazwach. Co zrobić, aby tego uniknąć? Opowiem Wam, w jaki sposób sama zabezpieczyłam własną nazwę i dlaczego warto to zrobić.

Przed wyborem nazwy postanowiłam sprawdzić, czy ktoś pod taką nazwą nie działał lub nie działa na terenie Polski. Kiedy miałam w planach otwarcie działalności pod nazwą „Lady Barber”, mieszkałam w Anglii, nie mając pewności, czy wrócę do kraju, czy też zostanę na dłużej w Wielkiej Brytanii. Wiedziałam jednak, że gdziekolwiek będę, w dużej mierze swoje treści będę kierowała do ludzi z Polski. Sprawdziłam więc dokładnie w CEiDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) oraz na stronie Urzędu Patentowego, czy ktoś nie działa pod podobną nazwą.

Dlaczego podjęłam takie kroki? Po pierwsze: nie chciałam robić sobie i komuś problemów, po drugie: oczywistym dla mnie było, że tworząc coś własnego, nie chcę stać się czyimś cieniem. Po sprawdzeniu wszystkich źródeł okazało się, że nikt w Polsce nie używał nazwy, którą chciałam zarezerwować. Postanowiłam więc stworzyć brand „Lady Barber”.

W tamtych latach w Polsce barber shopów było bardzo mało, dlatego miałam duże pole wyboru. Z perspektywy czasu i ze świadomością tego, jak bardzo rozwinęła się ta dziedzina w naszym kraju, wiem, że drugi krok, jaki p...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 2 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy