Druga kwestia to taka, że tak naprawdę podciąć brodę czy włosy możemy w wielu miejscach, a i wielu miejscach na naprawdę wysokim poziomie – jakość usług stanowi coraz mniejszy problem.
To, jak kogoś potraktujemy, jest tym, co może nas wyróżnić. Czy wiesz, że tylko 8% osób kiedykolwiek doświadczyło znakomitej obsługi klienta, mimo że mamy z nią do czynienia na każdym kroku?
Co możemy zrobić, by zadbać o klienta?
Po pierwsze, zadbaj o swoją reputację. Nie spóźniaj się. Jeśli jednak taka sytuacja będzie miała miejsce – poinformuj klienta, ile czasu musi poczekać i dlaczego. Podam przykład: kojarzysz przejścia dla pieszych, gdzie przy sygnalizacji świetlnej pojawiły się „czasomierze”, wskazujące, ile potrwa, nim nastąpi kolejna zmiana świateł. Rozwiązanie to zostało wprowadzone, gdyż udowodniono naukowo, że ludzie są spokojniejsi, jeśli wiedzą, jak długo mają na coś czekać.
Zadbaj o swój wizerunek, wprowadź spójne uniformy w zespole – niech każdy będzie z logo i plakietką z imieniem. Nie muszą być one oklepane, możesz zaszaleć, ale zadbaj o spójny wizerunek Twojego salonu. Pamiętaj, że budujesz także swoją markę osobistą, a to może mieć wpływ bezpośrednio na całą Twoją przyszłość.
Dotrzymuj obietnic: jeśli mówisz, że oddzwonisz – oddzwoń; jeśli obiecujesz zamówienie produktu lub przesłanie na maila informacji o nowościach – nie zapomnij o tym. Nie składaj obietnic bez pokrycia. Lepiej klienta zaskoczyć pozytywnie, niż rozczarować.
Rzetelnie badaj potrzeby klienta, komunikuj się z nim, by zminimalizować ryzyko niezadowolenia.
Rozszerzaj zakres usług, wprowadzaj nowości. Wykorzystaj raz do roku możliwość ankietowania klientów, co możesz poprawić w swoim salonie, by byli bardziej zadowoleni z usług, a co spotyka się ze szczególnym uznaniem klientów.
Wykorzystaj tricki neuromarketingowe np. nadaj swojemu salonowi niepowtarzalny zapach. Po co? Pamiętasz zapach ciasta u babci, zapach plasteliny w podstawówce? Zastanów się nad tym: wszystkie inne bodźce muszą pokonać długą i krętą drogę wiodącą do mózgu. Tymczasem zapach trafia bezpośrednio do naszych ośrodków emocji i pamięci. Co więcej, omija przy tym ośrodek bólu, będący paradoksalnie ośrodkiem, który uaktywnia się również podczas PŁACEN...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 2 elektroniczne wydania
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
- Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
- ... i wiele więcej!