Wysokie standardy obsługi klienta

Strefa Barbera

Nie jest żadną tajemnicą, że klient dobrze obsłużony chętniej ponownie skorzysta z usługi, wyda u nas więcej i poleci nas dalej. W branżach takich jak barbering pracujemy bezpośrednio z klientem, nasze dochody zależą w dużej mierze od tych trzech czynników, więc nie marzymy o niczym więcej. Dlatego warto znać pięć podstawowych zasad, które pomogą w osiągnięciu i utrzymaniu wysokich standardów obsługi klienta, co przełoży się bezpośrednio na nasze zarobki.

Wysokie kompetencje obsługi – obsługa, która swoim profesjonalizmem wzbudza zaufanie. To właśnie ono służy do budowania dobrej relacji biznesowej. Sprzedając produkt czy usługę, musisz mieć na jej temat szczegółową wiedzę, nie możesz zawsze liczyć, że trafi się klient niemający pojęcia o danym temacie, taki, którego uda się zbajerować. Wyobraź sobie, że masz do czynienia z kimś, kto jest od lat stałym klientem barber shopów i „pomadowym fanatykiem” – będzie oczekiwał od Ciebie fachowości.  Jeśli zabraknie Ci wystarczającej wiedzy, stracisz zaufanie klienta, bo skoro brakuje Ci kompetencji w tej kwestii, to może w innych także?

Oczywiste jest, że nie każdy musi znać się na wszystkim, szczególnie na początku. Bądź biegły w kilku dziedzinach, jak ekspert, który może służyć wsparciem reszcie załogi. Lub zwracaj się z prośbą o pomoc do osób bardziej kompetentnych. Jeśli jesteś pewny tego, co mówisz, klient to widzi, daje mu to poczucie, że może polegać na Twojej opinii.

Branie pod uwagę potrzeb klienta – jako fryzjer jesteś w o tyle dobrej sytuacji, że podczas strzyżenia masz czas na rozmowę z klientem. Możesz gadać o pogodzie, ale możesz też wykorzystać ten czas, by poznać potrzeby i oczekiwania klienta. To bardzo ważne, jeśli masz mu później zaoferować coś na miarę jego potrzeb i możliwości. Nie skupiaj się na tym, co TY potrzebujesz sprzedać. Twoim priorytetem jest to, co KLIENT chce kupić. Każdy profesjonalista będzie w stanie dopasować produkt lub usługę do oczekiwań i kieszeni kupującego.

Forma porozumiewania się z klientem – profesjonalne podejście i wysokie kompetencje to jedno, trzeba jednak pamiętać, że większość klientów nie zna fachowego języka. To do Ciebie należy wytłumaczenie im wszystkiego w sposób dla nich jasny i zrozumiały. Pracuj nad zasobem słów, zawsze można zrobić coś lepiej, rozwijać swoje umiejętności i później czerpać z tego profity. Klient, k...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 4 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy