Wysokie kompetencje obsługi – obsługa, która swoim profesjonalizmem wzbudza zaufanie. To właśnie ono służy do budowania dobrej relacji biznesowej. Sprzedając produkt czy usługę, musisz mieć na jej temat szczegółową wiedzę, nie możesz zawsze liczyć, że trafi się klient niemający pojęcia o danym temacie, taki, którego uda się zbajerować. Wyobraź sobie, że masz do czynienia z kimś, kto jest od lat stałym klientem barber shopów i „pomadowym fanatykiem” – będzie oczekiwał od Ciebie fachowości. Jeśli zabraknie Ci wystarczającej wiedzy, stracisz zaufanie klienta, bo skoro brakuje Ci kompetencji w tej kwestii, to może w innych także?
Oczywiste jest, że nie każdy musi znać się na wszystkim, szczególnie na początku. Bądź biegły w kilku dziedzinach, jak ekspert, który może służyć wsparciem reszcie załogi. Lub zwracaj się z prośbą o pomoc do osób bardziej kompetentnych. Jeśli jesteś pewny tego, co mówisz, klient to widzi, daje mu to poczucie, że może polegać na Twojej opinii.
Branie pod uwagę potrzeb klienta – jako fryzjer jesteś w o tyle dobrej sytuacji, że podczas strzyżenia masz czas na rozmowę z klientem. Możesz gadać o pogodz...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 2 elektroniczne wydania
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
- Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
- ... i wiele więcej!