Przyjmując nową klientkę, cały czas jestem zdziwiona, kiedy słyszę: „Nikt wcześniej nie przeprowadził ze mną konsultacji, nie opowiedział, co możemy zrobić”. A po konsultacji zazwyczaj słyszę: „Jest Pani pierwszym fryzjerem, który nie spytał: Co robimy? Tylko doradza Pani sama”.
Korzystając z różnych usług, zawsze zwracałam uwagę na szczegóły i na to, jak jestem traktowana jako klientka. Uwielbiam dawać dużo od siebie i tym samym lubię też korzystać z dobrych usług, które mają fantastyczną obsługę i które sprawiają, że czuję się wyjątkowo. Jak zatem zbudować dobrą markę, aby zachwycać swoje klientki i zachęcić je do powrotu? Na jakie aspekty zwracać uwagę?
Myśląc o stworzeniu idealnego miejsca dla swoich klientów zadaj sobie pytania:
- Jaka jest Twój klientka? (Jaki jest Twój klient?)
- Czego oczekuje i jakie ma wymagania?
- Jak chce się czuć w Twoim salonie?
Mocno wierzę, że przyciągamy ludzi podobnych do siebie, dlatego przed stworzeniem swojego salonu zastanów się, na co Ty zwracasz uwagę i do jakiej klienteli chcesz dotrzeć. Nigdy nie będzie tak, że wszystkie klientki będą oczekiwały tego samego, jednak chodzi o najważniejsze aspekty. Jest wiele czynników, które trzeba wziąć pod uwagę przed otwarciem salonu. W tym artykule poruszę 4 kwestie dotyczące jakości obsługi, które moim zdaniem mają bardzo duży wpływ na budowanie marki i renomy salonu.
Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz
Wszystko zaczyna się już na początku wizyty i to jest naprawę ważna kwestia, o której często wielu fryzjerów zapomina lub uważa, że jest to mało istotne. Jak dobrze wiemy, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego zaraz po wejściu do studia powinna przywitać Twojego klienta pozytywna energia. Uśmiech i idąca za nim serdeczność odgrywa tutaj kluczową rolę. Klienci przychodzą do nas zarówno po fryzurę, jak i dobre wibracje. Empatyczny fryzjer to skarb, dlatego zaopiekuj się swoją klientką już od samego początku, tak by czuła się komfortowo, mogła odpocząć i zapomnieć o wszystkich problemach. Często jesteśmy traktowani jako powiernicy i bardzo istotną kwestią jest...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 2 elektroniczne wydania
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
- Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
- ... i wiele więcej!