3 elementy udanego upsellingu

Strefa Barbera

Czy wiesz, że Twój biznes mógłby przynosić większe dochody? Bez względu na liczebność załogi, lokalizację czy ceny usług, jeśli nie wykorzystujesz dosprzedaży, zarabiasz mniej niż to możliwe.

Tym, co przyciąga klientów do barber shopu, są bez wątpienia zdolności jego pracowników. Braków w tym zakresie upselling nie nadrobi, ale pozwoli za to na maksymalne wykorzystanie potencjału Twojej ekipy i posiadanych zasobów. W gorszych okresach roku, kiedy kalendarz nie jest wypełniony po brzegi, może być kołem ratunkowym dla budżetu Twojej firmy. Mimo to dosprzedaż spotyka się często z awersją pracowników, którzy nie chcą być nachalni i nie mają ochoty wciskać klientom przypadkowych produktów. Mają rację – nie tak powinno to wyglądać! Skuteczny upselling nie tylko nie sprawi, że na twarzach klientów będzie pojawiać się irytacja, ale może spowodować, że… zyskasz w ich oczach jako ekspert. Trzeba tylko wiedzieć co, jak i kiedy.

#1 Co proponować, by wyjść na swoje i zadowolić klienta?

Proponowanie tego, co akurat zalega na magazynie? Tak, ale tylko wtedy, gdy wpisuje się w potrzeby klienta. Jeśli kupiłeś kosmetyczny bubel, stratę trzeba odżałować. W innych przypadkach stany magazynowe warto mieć na uwadze – jeśli wiesz, że dany produkt jest naprawdę godny polecenia, rób to bez obaw. Pamiętaj jednak, by zawsze zadać sobie pytanie: czy to przyniesie realną korzyść klientowi? Ta zasada nie dotyczy to tylko produktów. Jeżeli ktoś umówił się na strzyżenie włosów, a broda jest bez zarzutu, nie proponuj, że się nią zajmiesz. Jeżeli jednak uważasz, że przy nowej fryzurze inny kształt brody lepiej uwydatni atuty twarzy, powiedz to! Trafne rekomendacje to nie tylko szansa na większy zysk – to budowanie wizerunku eksperta.

#2 Jak rozmawiać, żeby sprzedaż doszła do skutku?

Sprzedaż następuje zanim klient będzie miał okazję zobaczyć efekt proponowanego zabiegu czy usługi, dlatego sposób, w jaki o nich opowiadasz, jest kluczowy. Nie każdy musi to umieć, ale na szczęście dużo łatwiej się tego nauczyć niż operowania brzytwą! Zacznij od pielęgnowania swojej pewności siebie. Kiedy coś polecasz, musisz być przekonany, że masz rację – klienci to czują. Nie powinno być z tym problemu, jeśli uświadomisz sobie, że przecież świetnie znasz się na swojej robocie i przyswoiłeś porady z poprzedniego punktu tego artykułu. Druga rzecz to odpowiednie formułowanie pytań. 
Ty: Może jeszcze przystrzyżemy brodę? 
Klient: Ni...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 4 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy