Tym, co przyciąga klientów do barber shopu, są bez wątpienia zdolności jego pracowników. Braków w tym zakresie upselling nie nadrobi, ale pozwoli za to na maksymalne wykorzystanie potencjału Twojej ekipy i posiadanych zasobów. W gorszych okresach roku, kiedy kalendarz nie jest wypełniony po brzegi, może być kołem ratunkowym dla budżetu Twojej firmy. Mimo to dosprzedaż spotyka się często z awersją pracowników, którzy nie chcą być nachalni i nie mają ochoty wciskać klientom przypadkowych produktów. Mają rację – nie tak powinno to wyglądać! Skuteczny upselling nie tylko nie sprawi, że na twarzach klientów będzie pojawiać się irytacja, ale może spowodować, że… zyskasz w ich oczach jako ekspert. Trzeba tylko wiedzieć co, jak i kiedy.
#1 Co proponować, by wyjść na swoje i zadowolić klienta?
Proponowanie tego, co akurat zalega na magazynie? Tak, ale tylko wtedy, gdy wpisuje się w potrzeby klienta. Jeśli kupiłeś kosmetyczny bubel, stratę trzeba odżałować. W innych przypadkach stany magazynowe warto mieć na uwadze – jeśli wiesz, że dany produkt jest naprawdę godny polecenia, rób to bez obaw. Pamiętaj jednak, by zawsze zadać sobie pytanie: czy to przyniesie realną korzyść klientowi? Ta zasada nie dotyczy to tylko produktów. Jeżeli ktoś umówił się na strzyżenie włosów, a broda jest bez zarzutu, nie proponuj, że się nią zajmiesz. Je...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 2 elektroniczne wydania
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
- Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
- ... i wiele więcej!