Gentlemani w barber shopie

Porady ekspertów

Barber shop to specyficzne miejsce, ale moim zdaniem nie jest to miejsce dla wszystkich. Niech Cię nie zmyli tytuł artykułu. Nie chodzi o to, że to miejsce wyłącznie dla gentlemanów. Fakt, że niektóre ich cechy są wręcz pożądane przez usługodawców. Co autor miał na myśli? Autor będzie pisał z perspektywy właściciela barber shopu, więc niejako może nie być do końca obiektywny.

Nie ma co ukrywać, zdarzają się takie elementy przychodzące do naszych salonów, których wolelibyśmy unikać. Możesz się oburzać, ale w wielu miejscach zasada „klient nasz pan” już dawno odeszła do lamusa. Ja praktykuję bardziej „chcesz, żeby Cię szanowano, szanuj nas".
Innymi słowy, jak Kuba Bogu... Potraktujemy Cię tak, jak Ty nas potraktujesz. Chodzi mi głównie o przestrzeganie kilku ważnych zasad. Tyle i aż tyle.

Bądź na czas

Zasadą gentlemana jest między innymi punktualność. Za punkt honoru wręcz biorą sobie stawianie się o umówionej godzinie. Jeśli z jakichś względów nie są w stanie dotrzeć na ustaloną porę, informują o tym z wyprzedzeniem oraz nie omieszkają przeprosić za zaistniały fakt.

Nikt nie lubi spóźnialskich. Jesteśmy też ludźmi i wiemy doskonale, że są różne przyczyny i powody, dla których będzie usprawiedliwienie. Nie jest to jednak w porządku, jeśli umówisz się i nie przyjdziesz. Ba, nawet nie raczysz powiadomić, że Ciebie nie będzie. Czasem nawet pomimo tego, że otrzymujesz SMS-em powiadomienie o terminie wizyty. Wystarczy minuta (lub nawet mniej), żeby powiadomić i pozostać fair wobec osoby, która na Ciebie czeka. Jeśli zwyczajnie głupio Ci jest zadzwonić, to napisz SMS. Jeśli umawiasz się przez aplikację do rezerwacji, to może jest tam miejsce na napisanie kilku słów odnośnie przyczyn nieobecności. Nie pozostawisz po sobie złego wrażenia i nie zamkniesz sobie sam drzwi do naszego barber shopu. Sam dobrze wiesz, że z terminami u dobrego Barbera jest krucho, a na Twoje miejsce byliby chętni. Uszanuj to i następnym razem powiadom, że nie możesz przyjść. To bardzo cenna informacja dla każdego Barbera. Nie urywamy za to głowy. No, chyba że jest to 30 min przed usługą. Licz się z tym, że może nie być dla Ciebie czasu następnym razem. Przecież mogło być dobrze, a teraz musisz szukać sobie innego Barbera. My po Tobie płakać nie będziemy.

Owszem, nam też się zdarzają opóźnienia. My też szanujemy Twój czas. Nie powinieneś nas jednak winić, za opóźnienia klientów umówionych przed Tobą, przez których później jest obsuwa. Chyba nie chciałbyś, żeby Twoja usługa przebiegła pospiesznie, tylko dlatego, żeby nadrobić stracony czas. My tego nie praktykujemy. Nie patrz tylko na siebie. Zrelaksuj się, poczęstuj czym chata bogata. To jest miejsce, gdzie nerwy nie powinny mieć miejsca. To jest oaza dla facetów, przychodzisz tam właśnie dla tego specyficznego klimatu. Tak jak to śpiewał Mika „Relax, take it easy!”


Dbaj o markę

Kolejna rzecz, to w ogóle dziwna sprawa. Czy jest to możliwe, że nie polecasz naszych świetnych usług innym z zazdrości, żeby w żadnym wypadku nie wyglądali tak dobrze, jak Ty? Chore. Usłyszałem o tym na ostatnim prowadzonym szkoleniu od jego uczestników. Dotyczyło to co prawda kobiet, ale przeszła mi też myśl, czy aby panowie się tak...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 4 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy